lördag 21 december 2013

Spöregn och storm

När ska vädret vända och vara på min sida tro? Kom ut till stallet runt lunch och det blåste bokstavligtalat storm. Hästarna stod tätt ihop i hagen helt genomblöta. Sätta i gång en häst i storm och regn ute är inget jag utsätter mig för! I stället packade jag lite hö och tog sedan in en genomblöt häst. Borstade igenom honom så gott det gick och gjorde en fläta i svansen, herregud vad lerig den var! Efter att ha stått inne och torkat lite fick han på sig ett torrt täcke och sedan fick han gå ut till sina vänner igen. 

Fick höra från stallägaren att hästarna varit riktigt oroliga i natt då det blåst så mycket. De hade även fått äta sitt morgon hö inne idag, vilken lyx! 

I morgon hoppas jag på uppehåll och lite blåst!

Kassa bilder men ni ser iallafall vilket tråkigt väder det var! Även hur jävlig hagen ser ut. Vi har en hage kvar men vi försöker hålla på den så länge som möjligt. Tanken är att hästarna ska gå i den hela vintern och innan det fryst på är det meningslöst att byta. Den nya hagen kommer se ut såhär efter bara 2 dagar typ.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar