torsdag 27 februari 2014

Lektion nr 3

Igår red jag lektion nr 3. Eftersom jag och Mac inte kommit överens alls det senaste kändes det väldigt välbehövligt med en lektion. Efter att ha stressat som bara den hann jag inte riktigt värma upp innan min tränare kom men som tur är gjorde det inget.

Efter uppvärmningen började jag jobba lite med honom i skritten och min tränare såg tydligt att vi inte kom överens. Vi kom fram till att Mac försökte smita från jobbet och testar just nu mig vad som är okey och inte.

Fokusen idag var att få honom mjuk och detta gjorde vi genom att rida på serbentiner i trav. Problemet jag har är att jag ger upp för lätt. Jag kanske rider 3-4 serbentiner medan vi igår kanske red 10. Mac är väldigt stel och behöver jobba väldigt mycket på böjda spår, inte bara på volt utan på serbentiner. Det sista gick Mac riktigt bra och min tränare rekomenderade att ha några pass där vi bara jobbar på serbentiner.

Efter att ha ridit i 1 timme var både jag och Mac genomsvettiga, skönt med ett ordentligt pass!

Nu hoppas jag att det kommer gå bättre för oss. Ska lägga mer fokus på traven då den är mycket enklare att jobba i än skritten.

Min gamla medryttarhäst, gud vad jag saknar honom!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar