lördag 8 februari 2014

Snart vår...

Känns det som i alla fall. Nästan all snö är borta (förutom i stallet, varför ligger det så dumt? Alltid snö mycket längre där) och i morse vaknade jag av fågelkvitter. Dock tror jag faktiskt det blir någon omgång med snö till! 

Paddocken ser helt förjävlig ut! Visst det är inte så mycket snö kvar men allt vatten! Förutom vattnet överallt är det även lite is kvar. Visste inte hur jag skulle göra med Mac idag men bestämde mig för att testa longera lite. Var trots allt lite snö kvar! 

Efter att ha Longerat i 15 min bestämde jag mig för att gå en promenad med Mac. Tyckte att han skulle få se lite annat än bara stallet och det var en till som uppskattade det. Gick i 15 min bara så blev ett litet pass på 30 min idag. 

Jag hoppas paddocken håller för ett ridpass i morgon. Jag är så taggad på att börja rida på riktigt!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar