måndag 10 februari 2014

Lyckliga häst!

Idag var min tanke att rida igenom Mac och mjuka upp honom rejält. Tanken var även att försöka rida ganska länge så han blev trött. 

Började även idag att longera honom, man vet aldrig hur mycket energi han sitter inne på ;) dock verkade han inte jätte pigg så hoppade upp ganska fort. Skrittade och travade en hel del på böjda spår men Mac verkligen total vägrade att ta ner huvudet. Förstår inte hur det kan gå så himla bra ena dagen och sedan dan efter kännas helt hopplöst. Gav faktiskt upp efter ett tag då det verkligen inte gick. Istället hoppade jag av och tog fram longerlinan igen. Nu j*vlar skulle han få galoppera. Mac blev helt överlycklig när han förstod vad vi skulle göra och gjorde små glädjeskutt, sötnosen! Efter att ha galopperat nästan i 15 min valde jag att skritta av han för hand och sedan ta in honom. 

Behöver jag ens nämna hur smutsig han var när vi kom in? Paddocken är ganska blöt så det hade skvätt något så fruktansvärt på honom. Dock brydde inte sig Mac om det, han fick ju galoppera idag! 

Undra när det fina vädret ska komma igen?!

1 kommentar:

  1. sv; åh ad roligt! Jag har lite ångest inför den dagen jag flyttar hemifrån, jag vill inte bo i lägenhet utan jag vill bo i hus så jag får hitta någon som redan bor i hus tror jag ;D

    SvaraRadera