lördag 15 februari 2014

Repgrimma

Jag har under 2 gånger tagit lektion för en som jobbat i repgrimma. Dessa lektioner har jag tagit på 2 av de islandshästar jag red innan. Det enda vi gjort egentligen är att gå och stanna även flyttat hästen med små hjälper. Idag longerar jag även Mac med repgrimma och tycker det funkar jätte bra. Till våren (när jag läst ut min bok som handlar om detta) tänkte jag även börja jobba lite med Mac från marken.

Jag tycker detta är ett jätte bra sätt att jobba med hästen från marken och få ett samspel. Jag tror Mac är ganska bra på detta för idag går det jätte bra att gå och stanna utan att behöva göra så mycket mer. Hur vi ska gå vidare efter detta vet jag inte riktigt men kanske blir det att jag tar en lektion till från samma tjej.

Brukar du jobba med din häst i repgrimma?


1 kommentar:

  1. Min d-ponny som är rätt känslig för skav osv, brukar tycka det är skönt med repgrimma istället för vanlig. Annars är jag inte en person som ofta använder det på andra hästar :S

    SvaraRadera