söndag 2 februari 2014

Andra lektionen- taggad häst

Mac har inte fått röra på sig ordentligt på jag vet inte hur länge. Kollade med min ridlärare om hon ville ge mig en lektion men börja rida igenom Mac. En taggad häst vill jag inte sitta på! 

Elin började rida och det gick super bra. Han gick verkligen hur fint som helst och det såg så himla lätt ut. När hon skulle galoppera med honom blev han helt överlycklig och började bocka. Hon höll sig som tur var kvar och galopperade igenom honom. När hon skulle ta galopp i andra varvet började han bocka igen, denna gång kunde hon inte hålla sig kvar utan ramlade av. Som tur var skadade hon sig inte utan hoppade upp igen. 

När hon hade ridit i 25 min hoppade jag upp. Han gick inte lika fint som med Elin men det kändes så himla mycket bättre än sist! Vilken känsla jag fick och nu vet jag precis hur det ska kännas när han går rätt. Fick mycket beröm och hon såg stor skillnad sedan sist. Lite vila kanske Mac behövde! 

Nu är jag mer taggad än någonsin på att rida! 

3 kommentarer:

  1. Vilken trevlig blogg...
    Fin design och härligt med bilder oi inlägg!
    Tummen upp =) Kram My

    * Hovslagarexamen VT 2014
    * Fölning Maj 2014
    * Unghäst
    * Träning/Tävling
    * Nytt "eget" Stall

    SvaraRadera
  2. Vilken trevlig blogg!!:) Fin design och välgjorda/ härliga bilder samt inlägg!:)
    Tummen upp!:) kram HANNAH ÖSTER

    - Praktik på hovstallet. (idag)
    - Bilder sen förra veckan (idag)
    - Mot Göteborg, ryttareventet, Göteborg Horse Show
    - Mot London.
    - -5 kg! :)

    www.hannaster.blogg.se

    SvaraRadera