torsdag 13 februari 2014

Nya tag!

Sedan ridpasset i tisdags har jag gått runt och grubblat på vad det var som inte blev rätt. Jag tror att jag försökte för mycket och kom fram till att jag idag bara ska rida helt enkelt, inte krångla till det! 

Började värma upp på långa tyglar och det läskiga hörnet var inte alls lika läskigt idag. Efter skritten gick jag över till trav, även då på långa tyglar. Mac skötte sig riktigt bra och jag lät han jobba på långa tyglar nästan hela passet. Han gick i en riktigt bra form tidsvis, visst ibland åker huvudet upp men inte alls så mycket som sist. Så idag är jag nöjd! 

Eftersom Mac alltid blivit riden på längre tyglar tror jag att jag måste, nu i början i alla fall, låta han ha lite längre tyglar i början för att sedan korta upp dom. Nu känner jag att jag är tillbaka på banan igen och allt känns inte hopplöst som sist! 

Trots att han skötte sig fint idag hände det en grej under traven i ena varvet. Jag tappade fokus en sekund och Mac slänger sig åt ena sidan. Jag hinner inte riktigt reagera så är riktigt nära på att ramla av! Har aldrig varit så nära på att ramla av som idag, jag bara väntade på smällen men som tur är höll jag mig kvar. 

Nu får Mac vila i 2 dagar då jag och min sambo åker ner till Skåne. Hoppas att jag hinner longera Mac på söndag annars blir det vila i 3 dagar. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar