lördag 22 februari 2014

Lördag- uteritt

När jag kom ut till stallet idag var det väldigt mycket folk där. Hade tydligen varit lite ponnyridning plus att en av medryttartjejerna var där. Kul med lite folk för en gång skull :)

Idag såg paddocken jätte fin ut, eller rättare sagt den bestod inte av massa vatten. Blev lite sugen att rida "på riktigt" i den utan att försöka undvika allt vatten. Började skritta och trava några varv men eftersom det verkligen spöregnade ute bestämde jag mig för att rida ut istället. Red samma väg som sist, det vill säga på asfalt och sedan samma väg tillbaka. Mac skötte sig nästan bra hela tiden dock blev han rädd 2 gånger för något, detta slutade med ett hopp åt sidan och några galoppsprång. Det är tur att man har reflexer annars hade jag trillat av! ;)

När vi kom tillbaka gick jag in i paddocken igen för att känna på hans trav lite (blev bara skritt på uteritten) och han skötte sig super. Travade bara några varv sedan avslutade vi. Var så blöt att det började rinna längst magen! 

I morgon hoppas jag att det inte regnar!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar