fredag 28 mars 2014

Rida med gramantygel

Denna hjälptygel jag rider Mac med är en slags gramantygel. Jag är egentligen, som så många andra emot att rida med detta men efter att ha ridit Mac några månader nu utan några direkta framsteg att sänka huvudet tipsade min tränare att använda denna.

Jag värmer alltid upp utan, sätter sedan på den och just nu ligger fokus på att jobba mycket i skritten med den då jag inte får han dit jag vill annars. I traven och galoppen går det jätte bra utan och tar därför av den det sista. Blir väldigt mycket upp och ner på ryggen men så värt det då jag vill att Mac bygger sina muskler rätt.

Jag tänker absolut inte rida med denna länge utan bara någon vecka då vi (framför allt jag) ska lära mig. Ska tillägga att denna sitter så löst den kan alltså trycker den nästan inte alls utan är bara lite hjälp så att han går rätt.

1 kommentar:

  1. Hej!
    Vilken fin häst! Vad är han för ras? Kika gärna in på min blogg :)
    http://arnegard.blogg.se

    SvaraRadera