onsdag 26 mars 2014

Nya mål

Jag har fått mig en tankeställare sedan förra helgen. Eftersom Mac går så fruktansvärt mycket bättre på långa tyglar har jag ändrat lite i min planering. Tanken var att jag skulle skola om han lite så att han går i en liten högre dressyrform och att jag till sommaren skulle kunna rida igenom ett LB program. Detta har varit mitt mål sedan jag fick hem han i november. Utan egentligen några framsteg lägger jag nu detta på hyllan!

Istället kör vi så som Mac är skolad. Alltså blir det ridning med längre tyglar och en lite lägre form. Målet är just nu att kunna rida i alla gångarter i bra form och även övergångarna. Det ska även byggas väldigt mycket muskler och bli mycket konditionsträning. 

När jag och Mac lyckats med detta och vi lärt känna varandra lite mer, Mac har byggt muskler och jag blivit duktigare då går vi över till lite mer dressyrträning.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar