torsdag 27 mars 2014

Tränare

När jag var yngre gick jag på ridskola i ca 6 år, kommer dock inte ihåg så mycket från denna tiden. När jag började rida igen red jag islandshästar och då "bröta" vi bara runt i skogen. Nu när jag skaffa Mac ville jag faktiskt satsa mer på att lära mig rida på riktigt och tanken var att ta lektioner varannan vecka.

Hittade en tjej som kom ut till mig och gav mig lektioner på hemmaplan, jätte smidigt då jag inte kör transport (än!). Nu förra helgen tog jag även lektion från hon i stallet och vilken skillnad det är att ta från olika personer. Ena tjejen rider dressyr och andra tjejen rider western. Helt 2 olika ridsätt men egentligen samma grunder. För ja, förtillfället är det enkla grunder vi gör. 

Jag trivs med båda mina tränare men tror Mac gillar westerntränaren mer då Mac egentligen är skolad till detta. Som det ser ut nu kommer jag fortsätta ta lektion från hon i stallet, även om vi snart flyttar hoppas jag hon är villig att komma ut till mitt nya stall och ge mig lektion där. Dressyrtränaren kommer jag också ta lektion från men inte än, just nu har jag som sagt ändrat mina mål (läs tidigare inlägg) och när jag lyckats med detta målet då kommer jag ta lektion från henne igen.

Jag tycker det är jätte viktigt att ta lektion. Hellre att ha skippa köpa det där snygga schabraket för att ta en extra lektion och bli en duktiga ryttare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar