måndag 10 mars 2014

Avslöjande

Nu är alla meddelade så nu kan jag även berätta för er vad som kommer ske. Jag och Mac ska byta stall! Har ett tag letat efter en ny stallplats då jag börjar tröttna på att åka ut vid 21-22 på kvällarna och självklart vill jag ha han närmare vårt nya hus. 

En tjej som har sin häst i gården jämte oss (snart, har ju faktiskt inte flyttat än) var sugen på att flytta sin häst då hon tyckte det var lite dyrt där. Vi pratade ihop oss och då hon även har 2 unghästar numera ville hon gärna ha dom på samma ställe. Vi knackade lite dörr för att kolla om det fanns några lediga stall runt oss och tillslut hittade vi det perfekta! 

Detta stall ligger på andra sidan sjön en bit in i skogen. På gården finns det 2 stall, ett som ägaren använder och ett som han hyr ut. Stallet där han hyr ut finns det 10 boxar men bara 2 är uthyrda så vi blev jätte glada! Stallet är i toppskick och har både spolspilta, tvättmaskin, varmvatten och micro till oss om vi blir hungriga. Den enda nackdelen är att det inte finns någon paddock på gården men det finns en hage man kan använda plus att det finns en travstrecka som kommer vara super att konditionsträna på! 

Som det ser ut nu kommer Mac faktiskt stå på lösdrift och även med inprincip fri tillgång till grovfoder. Tror han kommer må super av detta och inte vara alls lika stressad. 

När flytten blir vet jag inte riktigt än men jag hoppas snart! 

1 kommentar:

  1. Vad kul, låter toppen!:)) Kan ju hoppas det finns någon bra strand att bada från med hästarna också:)

    Förövrigt så är det så synd för det går inte kommentera din blogg via mobil som jag nästan alltid läser bloggar ifrån;(

    SvaraRadera