måndag 10 mars 2014

Köpa unghäst

En av mina kompisar åkte ner till Danmark i fredags för att hämta hem en 2 åring som det köpt. Fick se bild på hästen och gud vad fin den var. Jag tror att dem ska ha den i något år, rida in och sedan sälja.

Hon tyckte absolut att jag skulle följa med och köpa mig en egen unghäst. Förklarade för henne att jag inte riktigt har den kunskapen än men hon tyckte inte att jag behövde ha det. Enligt henne kunde jag köpa en häst för några tusen och sedan sälja vidare den oinriden.

Självklart blev jag lite sugen när hon sa så och började kolla runt lite om jag hittade någon bra häst. Nackdelen är att hade jag köpa en unghäst hade jag velat testa att rida in den själv, men självklart få hjälp av min kompis. När jag sedan hade ridit in den hade jag förmodligen haft väldigt svårt att sälja hästen.

Så vad som händer om ett år eller så, för en häst till nu är inte aktuellt, får vi se! Kanske blir jag med unghäst eller så blir jag inte.. Men sugen, det är jag!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar