fredag 21 mars 2014

Bästa passet någonsin!

Idag var jag inte alls motiverad till att åka och rida men som tur är åkte jag ut ändå! Vi hade det bästa passet någonsin och det kändes så fruktansvärt bra! 

Började passet med att värma upp. Värmer alltid upp på mycket volter, serbentiner och 8:or både i skritt och trav. Mac gick i en jätte bra form i traven (utan hjälptygeln!) men skritten måste vi träna på mer. 

Efter att ha ridit i 20 min började vi gå över i galopp. Vi har inte galopperat jätte mycket och Mac orkar inte riktigt så fokusen är just nu bara att galoppera. Spelar ingen roll hur utan bara det är galopp. Efter några varv med huvudet lite överallt sänkte han sig och galopperade i form. Även om han inte orkade jätte mycket kom vi ändå dit och det är jag så fruktansvärt glad över! 

Efter passet satt jag bara och log, hur kan man ena veckan känna sig helt värdelös och andra veckan känna sig så himla glad att han går så fint? 

Idag tog vi verkligen 10 steg i rätt riktning, jag håller tummarna att vi stannar här nu och inte får några bakslag. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar