söndag 16 mars 2014

Veckan som varit

Jag har inte bloggat något om våra ridpass i veckan så här får ni en kort sammanfattning.

Torsdags: Mac hade stått några dagar så väntade mig en pigg häst och så rätt jag hade. Började värma upp och tydligen tyckte hästarna i hagen att det var jätte roligt så det busade för fullt. Full galopp och massa bocksprång, Mac ville väldigt gärna vara med så han blev super taggad. Bestämde mig för att hoppa av och longerade sedan honom. Mycket trav och galopp fick det bli och efter passet var han riktigt svettig.

Fredags: Jobbade bara halv dag i fredags så slutade vid 12. Hur skönt som helst ! Denna dag var både min sambo, en vän och hennes kille lediga så det ville väldigt gärna följa med till stallet och rida. Började rida Mac men sedan fick alla testa och rida. Ledda Mac under hela tiden då jag inte riktigt vet hur han är med nybörjare men han skötte sig jätte fint. Några provade även på att trava lite med mig springandes på sidan, behöver jag berätta hur jobbigt det var att springa med?? :P

Lördags: Även denna dag blev det ett pass i paddocken. Försökte att få honom mjuk så han kunde sänka huvudet, vissa steg går han super och i andra är det katastrof. En kompis var med och tog över 150 kort och filmer, väldigt nyttigt att se men jag är inte alls nöjd med hur han går. Känner mig helt värdelös när jag inte får han att gå bra..


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar