torsdag 20 mars 2014

Duktiga häst

Idag var det dags för att träna det vi gjorde på lektionen i söndags. Började värma upp i nästan 20 min innan jag verkligen började jobba honom. Eftersom jag nu ska rida med hjälptygeln även när jag tränar själv skulle vi testa på detta idag. Efter uppvärmningen hoppade jag därför av och försökte sätta dit den. Kändes jätte konstigt så ändrade lite men fick det verkligen inte att gå ihop? Blev så sjukt irriterad på mig själv, hur svårt kan det vara??! Efter mycket om och men så sket jag faktiskt i den och red utan. Mac skötte sig förvånansvärt bra, dock bara i traven, i skritten har vi väldigt mycket att jobba på. 

När vi ridit i 40 min var det dags för lite galopp. En viss häst blev super glad och taggad! 

För att sammanfatta passet är jag ändå nöjd trots att jag inte kunde sätta dit hjälptygeln. 

I morgon tänkte jag ha ett långt galopp pass, för att sedan rida ut en sväng på lördag. Nu är verkligen motivationen på topp!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar