måndag 24 februari 2014

Måndag- nya utmaningar

Ny vecka med nya utmaningar. Denna vecka började med riktig vårkänsla, får hoppas att det håller i sig hela veckan!

Tanken var att rida ut med Mac idag men eftersom klockan stack i väg (son vanligt) insåg jag att jag inte kommer hinna rida den längre rundan ute innan det blev mörkt. Istället bestämde jag mig för att skritta fram ute och sedan jobba lite i paddocken. Som vanligt är Macs öron spetsade framåt och han går på med en bra fart. På vägen hem testade vi även att trava lite och även om det var på väg tillbaka till stallet funkade bromsen oerhört bra även om han gärna hade sprungit i maxfart hem.

Efter uppvärmningen var det dags för lite jobb i paddocken. Det blir lektion på onsdag och jag vill gärna ha en bra känsla inför det men tyvärr fick jag inte det idag heller. Förstår inte vad han håller på med?! Så fort jag ställer lite krav på honom stretar han emot och vägrar lyssna! Jag hoppas att min tränare kan sätta fingret på vad det är som är fel och att vi kan rätta till det. 

I morgon hoppas jag att jag kommer ut lite tidigare till stallet så att hinner rida ut den längre rundan. Så fall blir det både galopp och trav :)  Just nu känns det ingen idé att rida i paddocken, mitt självförtroende är på botten !

Min förra medryttarhäst som jag red 2 dagar i veckan. Även om han kanske inte ser så jätte stor ut på bilden var han oerhört stor. 165 i manken, alltså hela 10 cm större än Mac!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar