torsdag 30 januari 2014

Tandvärk och hästledig

Finns det något värre än tandvärk? Har sådan tandvärk nu att jag knappt kunnat sova i natt. Som tur är har jag varit hästledig idag, hade aldrig orkat vara i stallet med den smärtan.

I morgon hoppas jag att det är bättre och att jag får några timmars mer sömn. Mår jag bättre blir det en sväng till stallet, tanken är att låta Mac pulsa i snön lite. Äntligen har det blivit lite mer snö så nu kan vi börja träna ordentligt.

Lördag ska jag i alla fall åka ut. Ska försöka lära mig brodda och låta Mac få springa av sig lite. Efter det kör vi lite stretching. På söndag är det dags för lektion igen. Andra lektionen och beroende på hur pigg Mac är får min ridlärare börja rida igenom honom och efter det hoppar jag upp. Nu kör vi, muskler ska byggas och konditionen bli bättre!

2 kommentarer: