måndag 13 januari 2014

Häst på rymmen

När jag pratade med stallägaren i telefon idag så hon att ena hästen hade rymt från hagen. Har aldrig riktigt förstått hur en häst kan rymma, för de första är det ström i hagen och för de andra hästar är stora! Men denna lilla häst(lilla och lilla han är i alla fall minst av storhästarna) är tydligen expert på detta! Bestämde oss för att byta hage igen efter att de ätit upp middagshöt. Under tiden bestämde jag mig för att göra stallet. Mocka och fylla på vatten i kylan var faktiskt väldigt skönt, fick upp lite värme! När jag sedan kom ut till hagen tror ni inte hästen är på väg ut?! Han står med översta tråden bakom huvudet och de 2 nedersta håller han på att gå över! Så nu förstår jag hur den lilla skiten lyckas med det! Tur att jag kom ut när jag kom ut, att leta efter häst i mörkret var jag inte jätte sugen på idag.  

1 kommentar:

  1. Sv: ja och ännu mer har det kommit nu :(

    Haha sååå svårt är det inte för hästarna att rymma, som du säger, de är stora djur som vissa tränar och tävlar hoppning på upp till 160 cm och det är sällan man har så höga staket så hästar och även ponnies kan lätt hoppa över hagstaketen som inte brukar vara allt för höga :)

    SvaraRadera