lördag 25 januari 2014

Linda benen

Jag som är ganska ny i hästvärlden (jag räknar inte med de 6 åren jag red på ridskola när man var liten) har aldrig lindad. Jag vill jätte gärna kunna detta för det är så sjukt snyggt! Men däremot känns det väldigt svårt när man aldrig har gjort det innan. Man ska linda åt ett speciellt håll samtidigt som man inte får linda för hårt eller löst. Jag har ingen direkt att fråga heller då jag till 99% är själv i stallet så när jag väl ska göra detta vill det till att använda Google. Har jag nämnt att Google är min nya bästa vän?! Däremot vet jag att det finns några lindor som är väldigt mycket lättare att linda med än andra. Så när jag ska köpa mig ett par blir det definitivt dessa lätta lindor.


1 kommentar:

  1. Det är lite klurigt att lära sig linda benen, speciellt när man är rädd för att de ska gå upp eller sitta för hårt! Men när man väl lärt sig det är det hur enkelt som helst och går bara av sig själv :) Själv tycker jag att fleecelindor är enklast då de inte går att dra för hårt på samma sätt som man kan göra med elastiska lindor, men det är väl en smaksak :)

    SvaraRadera