torsdag 2 januari 2014

Han & jag!

Har inte varit ute i stallet på 2 dagar nu så idag var det verkligen dags. Trots regn och kolsvart ute skulle jag rida. När jag kom ut till stallet och ska precis gå in i hagen står jag och funderar vart hästarna var? Det visade sig att hästarna bytt hage. Tur att jag inte hann gå ut och leta i den stora hagen! 

När jag kommer fram till hagen och ropar på Mac svarar han mig. Mitt hjärta dog lite, tror minsann att en viss häst har saknat mig lite! Idag följde han mer än gärna med in och stod och sov hela tiden under tiden jag förberedde han för ridning. 

Idag skulle jag lägga fokus på lydnad men efter att ha skrittat några varv och Mac fortfarande var lika rädd för ett viss hörn i paddocken blev planen lite ändrad. Visst lydnad körde vi lite (framför allt att han inte ska sakta av traven utan att jag säger till) men fokusen var att få han avslappnad runt hela paddocken. 

Nästan hela passet bestod av trav på volt, åtta volt och serbentiner. Några gånger i det läskiga hörnet sprang han ifrån mig lite men han lyssnade med en gång att han skulle sakta. 

Detta pass var det verkligen jag och Mac. Var så fokuserad på han hela tiden att jag glömde av regnet och klockan. När jag trodde vi ridit i 30 min visade sig att vi ridit i 55 min. 

I morgon är tanken att rida med lite bommar för första gången. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar