tisdag 21 januari 2014

Hästtäcken

När Mac kom till mig hade han bara med sig ett regntäcke. Ett regntäcke räcker inte alls långt med tanke på hur mycket det regnar i Borås. Som tur var hade en av hästarna i stallet samma storlek som Mac och jag har då fått låna några täcken. Hittade ett billigt begagnat vintertäcke på en sida och köpte det. Så nu har jag ett regntäcke och ett vintertäcke. Detta räcker inte alls långt men jag har inte lust att köpa massa täcken till en häst som jag inte ens vet om jag har kvar om ett år.

Som sagt har jag väldigt tur att jag får låna så pass mycket av stallägaren. Hade jag flyttat Mac hade jag varit tvungen till att i alla fall köpa 2 täcken till.

Visst finns det billiga täcken men man vill gärna ha lite kvalité på grejerna.

Macs fina vintertäcke och självklart en grimma som passar till täcket!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar