fredag 3 januari 2014

Fokus på allt annat förutom ridning

Tanken var idag att jag skulle plocka fram lite bommar och jobba med men fick istället sällskap i paddocken. En tjej som rider en av ponnyerna var ute så vi passade på att rida tillsammans. Händer inte jätte ofta att man får sällskap så man får passa på ! 

Vi red i alla fall i paddocken tillsammans. Mac var ännu räddare för de läskiga hörnet idag och kändes spänd under hela ridningen. Jag själv var inte jätte fokuserad på han utan hade istället fokus på den andra tjejen. Eftersom jag nästan aldrig har ridit tillsammans med någon i en sån liten paddock vill de till att inte krocka. Mina tankar fanns inte alls på Mac så tror det var därför inget kändes bra idag. Red bara i en halv timme sedan gick vi in i stallet igen. 

En liten rolig grej hände innan också. Hihi! Efter jag ridit Mac brukar han få 2-3 godisar. Ger dom alltid en på var sin sida för att stretcha ut han. Idag bestämde jag mig för att inte ge något godis, var varken ett långt eller krävande pass. När jag ska gå ut med han ser jag han stå precis så som när jag ger han godis. Han stretchade alltså ut sig själv eller rättare sagt, han letade nog efter godiset! 

Ikväll ska jag ut och pussa på min goding igen. Insläpp av hästar från en ny hage, får se hur detta går! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar