tisdag 28 januari 2014

Ramla av 100 gånger

Det sägs ju att man ska ramla av över 100 gånger innan man är en bra ryttare. Vet ni hur många gånger jag ramlat av? En!

Jag har som sagt ridit på ridskola i 6 år. Där ramlade jag inte av en enda gång, 6 år utan en enda avramling de ni! Sedan började jag rida islandshäst inte heller då ramlade jag av. När jag i höstas började leta efter en storhäst att ha på foder provred jag ett antal hästar. En av dessa var ett varmblod. Gick jätte bra att skritta och trava men sedan när jag galopperade med han och började ställa lite krav började han bocka som bara den. Jag hade inte en chans att hålla mig kvar och ramla då av. Skadade mig inte alls och det kändes ganska bra att känna hur det kändes att ramla av. Däremot var jag inte jätte sugen på att ta den hästen på foder sedan.

Så jag måste ramla av 99 gånger till innan jag är en duktig ryttare eller vad tror ni?

1 kommentar:

  1. Jag har ridit regelbundet i ca 4-5 år och bara ramlat av två gånger ;)

    SvaraRadera