torsdag 23 januari 2014

Springa av sig

Jag har känt mig som världens sämsta människa de senaste på grund av att Mac inte fått röra på sig. Han har levt rövare med de andra hästarna i hagen och även sig själv. Men igår kväll bestämde jag mig, idag ska han få röra på sig oavsett! 

Jag har inte riktigt vågat longera han i paddocken då den är frusen samt att jag varit orolig att de skulle vara halt. Men idag så började jag skritta lite för att se hur den kändes. Visst frusen var den men inte helt stenhård! Efter ett tag i skritt fick han trava nästan 90 % av passet. Man såg på han hur lycklig han blev, lite små bockningar samt öronen helt fram. Gav upp efter 35 min och tror minsann att det står en väldigt glad häst i sin box just nu och äter sitt kvällshö. 

Älskar suddiga mobilbilder (eller inte)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar