onsdag 15 januari 2014

Kosten

Folk som tränar på gym eller någon annan hård sport har oftast en väldigt bra kost som dem följer, något som jag tror många ryttare glömmer, för ja ridsporten är en hård sport och man behöver äta bra för att orka prestera. Däremot är det inte jätte lätt att äta var 3 timme om man är i stallet hela dagarna, för inte tänker man på att ta med sig något mellanmål till stallet, inte jag i alla fall.

Däremot ska jag försöka att göra lätta mellanmål att ta med mig till stallet. Min favorit som är så oerhört lätt att göra är smoothie. Men nu vill de till att planera sin mat och förbereda allt dagen innan. Vi får se om jag lyckas komma ihåg att göra ett extra mellanmål varje kväll. Jag måste försöka äta var 3 timme för att hålla mitt blodsocker så jämt som möjligt. Nu kör jag även en sockerfri månad vilket innebär att jag inte äter något godis, chips, kakor, läsk eller något liknande. Ska jag hålla detta måste jag ha ett jämt blodsocker för att hålla sötsuget borta.

Men jag nekar inte, detta ser oerhört gott ut och skulle gärna ätit upp alltihop!

1 kommentar: