torsdag 2 januari 2014

Planera timmarna på dygnet

Jag är ganska ny i hästvärlden, eller rättare sagt jag är ny med att ha en egen häst. Jag älskar verkligen detta livet, fullt upp hela tiden. Däremot känner jag nu att jag mer än gärna hade haft 2 timmar extra varje dag. Att vara på jobbet i 9 timmar, i stallet minst 3 timmar och sedan sova i 8 timmar, bara där är vi uppe i 20 timmar. 4 timmar kvar på dygnet till att hinna med allt annat som måste göras. Det vill verkligen till att planera sin tid väl och som ni redan vet är jag oerhört bra på att planera.

Efter nyår hade jag tänkt komma igång med träningen igen. För bara ett halv år sedan tränade jag 5 dagar i veckan, detta kan jag glömma nu! Mitt mål är att komma till gymmet 2-3 dagar i veckan. Om jag ska hinna med detta är den enda lediga tiden jag har på morgonen. Att gå upp 3 timmar innan jobbet lockar inte jätte mycket för tillfället men så fort det blir lite ljusare ute ska jag försöka. Vet själv hur bra man mår av att träna, även om stallsysslorna räknas som träning kan det vara skönt att kombinera med lite annan träning också.


2 kommentarer:

  1. Det är verkligen så himla svårt att planera in träning när man har häst! Men det är ju så skönt att träna :)

    SvaraRadera
  2. Samma här plus en ponny och 2 barn. Det är lite intensivt just nu :D

    SvaraRadera