måndag 23 december 2013

Åska och stressad häst

Idag släppte jag ut hästarna, brukar aldrig göra det utan har bara kanske gjort de en gång. Eftersom en av hästarna gjorde illa sig igår skulle han få stå inne och äta morgonhöt. Så jag släppte ut de andra 2 och gav lösdriften mat. 

När jag nästan är klar med mockningen smäller de till utav helvete. Fattar först inte vad det var men sen inser jag, åska! Jag är precis livrädd för åska! Hästarna i hagen reagerar inte alls medan hästen som står inne börjar gå runt runt i boxen. Försöker lugna ner han så gott det gick, jag själv var ju sjukt rädd. Efter en stund smäller de till igen. Bestämmer mig för att ta ut han så att hästarna är tillsammans. Står vid hagöppningen och precis då lyser hela himlen upp, räknar till 3 och sedan smäller de till. Fort in med hästen och sedan springer jag in i stallet. Jag hatar åska!!

Väl i hagen blir alla hästar lugna igen och jag fortsätter mocka. 10 min efter åsksmällen kommer solen fram och man kan inte tro att de åskar för bara några minuter sedan. 

Regn, snö och åska. Var det i morgon julafton var?! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar