onsdag 18 december 2013

Spendera tid i stallet

Något jag tycker är väldigt viktigt är att man trivs i sitt stall. Jag hade en foderhäst innan jag skaffade Mac (mer om det i ett annat inlägg) och då hade jag henne i ett annat stall. Trivdes jätte bra till en början men sedan hände det lite tråkigheter vilket ledde till att jag inte alls ville vara där. Åkte ut och red sedan ville jag bara åka hem så fort som möjligt.

Idag, i mitt nya stall är det precis värt om. Jag åker ut till stallet och måste nästan tvinga mig att åka hem. Det känns så himla skönt att vara där ute. Ingen mottagning på mobilen (jätte skönt men inte alltid så bra, eftersom jag nästan alltid rider själv, skulle de då hända något kan jag inte ringa någon) och tyst!

Stallet är min frizon. Min frizon från vardagen, stressen och allt annat som är så himla skönt att släppa ibland. Helst vill jag inte ha något att passa när jag är i stallet och tyvärr har jag det när jag jobbar kväll. Men idag är sista kvällspasset sedan 1,5 arbetsdag kvar innan jag är ledig i 6 dagar. Vad ska jag göra då tror ni? Spendera måånga timmar i stallet såklart!

Mindre än en vecka kvar till julafton, har ni pyntat i stallet? Vi har inte pyntat alls, lite tråkigt men man har ingen julkänsla när det är 5 grader varmt ute och regn.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar