söndag 29 december 2013

Taggad häst

Idag var det dags för mig att släppa in hästarna igen. Eftersom jag även jobbat idag åkte jag ut till stallet sent. Var ute lite efter halv 8 och när jag skulle hämta in Mac trodde hästarna det var dags för att gå in. Mac verkade super taggad när jag tog in honom och stod med spetsade öron hela tiden under borstningen. Sadlade honom och gick sedan till paddocken. På vägen till paddocken såg han spöken flera gånger, trots att vi alltid går där och han aldrig bruka reagera annars. Antar att det var bara för att det var mörkt? 

Till min förvåning hade paddocken nästan torkat upp helt trots att det regnat idag. Glad tjej!!

Började värma upp och Mac var verkligen på hugget idag. Även i paddocken såg han spöken och ville springa ifrån mig några gånger. Vågade därför inte skritta han på långa tyglar i början, efter 3 varv släppte det värsta och jag förlängde tyglarna till max. 

Efter att ha varmt upp lite i skritt övergick jag till trav, taggad häst säger jag bara. Trots att vi red igår var han mycket piggare idag. Eftersom jag idag kunde utnyttja nästan hela ridbanan (det var lite blött precis i mitten) fick det bli mycket jobb på volt och åttor. Avslutade passet med serpentiner. Är inte jätte bra på det och framför allt inte idag då jag har sjuk träningsvärk i benen. Men när jag skulle göra de sista 2 varven gick Mac jätte fint. Man ska ju sluta när känslan är som bäst och det gjorde vi verkligen idag! 

Taggar nytt pass i morgon!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar