torsdag 26 december 2013

Islänningar

När jag tog upp ridningen igen efter ett 10 års uppehåll började jag rida islandshäst. Det kändes som en häst som passade mig, precis lagom stora. Blev medryttare på en 20 år gammal valack. Lite lat och gjorde nästan aldrig något bus, han var perfekt att få upp självförtroendet på. Vi hade jätte mysigt ihop och även när jag skaffade mitt islandssto på foder red jag min gamla medryttarhäst (de stod på samma lösdrift). Men efter att ha "brötat" runt i skogen i 2 år kände jag att jag ville komma någonstans. Självklart kan man rida dressyr och hoppa med en islänning men det gick inte riktigt att göra hos dom. Sedan har vi det där med gångarterna, det är jätte kul att tölta men de är så himla mycket jobb att få dem att gå rent.

Någon gång i framtiden. när man har tid och pengar för en till häst kommer jag nog skaffa mig en islänning. Kommer lära den massa trick, ha roligt ihop med och rida ut i skogen och tölta i mycket snö.

Lite bilder på mig och min gamla medryttarhäst, saknar han <3




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar