lördag 14 december 2013

Mackensi

Mackensi (kallas Mac) är en 9 årig arabkorsning. Mac är min foderhäst och kom till mig för lite mer än en månad sedan, närmare bestämt den 2 november. 

Mitt mål med Mac är inte att hoppa 130 eller tävla i LA dressyr, utan det är att vi ska ha roligt tillsammans. Jag vill utveckla min ridning och bli ett bra team med Mac. I dagsläget vill jag inte tävla men vill kunna köra igenom ett LB dressyr, fast då på hemma plan. Hoppnerver vet jag inte om jag har än då jag inte hoppat på över 10 år, men några skutt kommer det bli till våren.

Tanken är att ta dressyrlektion och hopplektioner varannan vecka men innan dess ska jag och Mac lära känna varandra lite bättre. Hittills har jag tagit en lektion på honom och jag är nöjd med det. När nästa lektion blir får vädret lite utvisa. Nu hade jag gärna haft ett ridhus man kunde rida i! 

Min prins och jag <3

1 kommentar:

  1. Hej!
    Härlig blogg du har! :) Låter som vi är i samma fas med hästeriet. Lycka till!

    SvaraRadera