tisdag 31 december 2013

Mål 2014

Nu är det snart ett nytt år och det är dags att börja fundera ut nya mål inför 2014. Som ni läste bestod nästan hela år 2013 av att leta häst för mig men 2014 tror jag kommer bestå av mycket mer ridning.

Min tanke är att rida Mac 5 dagar i veckan, ibland 6. Jag vill ta dressyrlektioner och hopplektioner varannan vecka. Till sommaren vill jag kunna rida igenom ett LB dressyrprogram och hoppa en bana på 80 cm. Egentligen hade jag velat åka på en liten liten tävling men vet varken om jag eller Mac har nerver för de. 

Men det stora målet jag har med Mac är att vi ska ha kul och utvecklas tillsammans. Som ni märker har jag inga nyårslöften då detta bara är till för att brytas (hehe). Däremot har jag massa mål och delmål. Att ha mål känns så mycket bättre än ett löfte.

Jag tror att 2014 kommer bli ett bra år och jag håller alla tummarna som finns att jag får behålla Mac efter November då vårt foderavtal går ut. Kan inte tänka mig att lämna tillbaka honom! Att det känns så här bra efter 2 månader är helt sjukt, tänk då hur det känns efter 1 år...

Ha nu en bra nyårsafton och var försiktiga med nyårsraketerna.

Gott nytt år !

1 kommentar: